Κύριοι,  Έχουμε πρόβλημα στην Μακεδονίας από Αργυροκάστρου, να περπατήσουμε στο πεζοδρόμιο και να πάμε στις 2 οδοντιάτρους που υπάρχουν , λόγω των ελαιόδεντρων, σκουπιδοτενεκέδων κτλ, που υπάρχουν στο μοναδικό αριστερό πεζοδρόμιο. Χρειαζόμαστε ελεύθερο πεζοδρόμιο, και σε ύψος 2.5 μ., να περνάμε, και να μην χάσουμε τη ζωή μας στην άσφαλτο. Επίσης, στη Κύπρου, στο Λύκειο, χρειαζόμαστε ένα καλό ευδιάκριτο πεζοδρόμιο, να περπατάμε προς το μετρό και αντίθετα, λόγω των έργων, και επερχομένου του Χειμώνα και των Βροχών. Ευχαριστούμε              ΔΓ
Για το ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΗΜΟΥ ΠΑΠΑΓΟΥ-ΧΟΛΑΡΓΟΥ   Α. Γενική τοποθέτηση για τα επιχειρησιακά προγράμματα των Δήμων, στο πλαίσιο του «Καλλικράτη»  Το έτος 2006 με τα άρθρα 203-207 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (Ν. 3463/2006), θεσπίστηκε η υποχρέωση κατάρτισης Επιχειρησιακών Προγραμμάτων από τους πρωτοβάθμιους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) και με τον Ν. 3852/2010 («ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ») άρθρο 266 ορίζεται ότι για τον μεσοπρόθεσμο προγραμματισμό των δήμων εκπονείται το Πενταετές Τεχνικό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα (Τ.Ε.Π.) το οποίο εξειδικεύεται κατ’ έτος σε Ετήσιο Πρόγραμμα Δράσης (Ε.Π.Δ.) και ετήσιο Προϋπολογισμό. Κατά τον νομοθέτη η θεσμική υποχρέωση σύνταξης Επιχειρησιακών Προγραμμάτων αποσκοπεί στην εισαγωγή μόνιμων εσωτερικών διαδικασιών και συστημάτων προγραμματισμού στους ΟΤΑ, όπως επίσης αποσκοπεί στη βελτίωση της αποδοτικότητας των Δήμων και της τοπικής ανάπτυξης, στην  αξιοποίηση των πόρων τους, στη βελτίωση του τρόπου διοίκησης, στον καθορισμό προτεραιοτήτων ανάπτυξης, στον περιορισμό της αποσπασματικής αντιμετώπισης των προβλημάτων κ.λ.π. Όμως η «ανάπτυξη» και η «αποδοτικότητα» αποτελούν  έννοιες, που το περιεχόμενό τους καθορίζεται εκ των προτέρων στα πλαίσια ενός επιθυμητού αναπτυξιακού μοντέλου. Με την έννοια αυτή τα Επιχειρησιακά Προγράμματα, που εκπονούνται σήμερα στο πλαίσιο του «Καλλικράτη»,  αποτελούν στοιχείο των πολιτικών, που μέσω της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εξειδικεύονται και ενσωματώνονται στα κυβερνητικά προγράμματα.  Ο «Καλλικράτης» δεν ήρθε για να εφαρμόσει τη δημοκρατική αντίληψη της Αποκέντρωσης με Αυτοδιοίκηση και κυρίως με τη συμμετοχή των πολιτών στο σχεδιασμό, τη χάραξη και την υλοποίηση των πολιτικών. Αντίθετα, ήταν το πρώτο σκαλί για την υλοποίηση του Μνημονίου, ενταγμένος στη μνημονιακή πολιτική με στόχο τη μείωση πόρων, τη συρρίκνωση των όποιων συμμετοχικών θεσμών, την απομάκρυνση των πολιτών από τα δρώμενα, τον ευνουχισμό της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και τη μετατροπή της σε μακρύ χέρι της κεντρικής εξουσίας.  Η χρηματοδότηση των φορέων της Αυτοδιοίκησης συνεχώς μειώνεται. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι στον προϋπολογισμό του 2010 είχαν εγγραφεί 3 δις € για λειτουργικές δαπάνες και υλοποιήθηκε κατά τα 2/3. Στον προϋπολογισμό του 2011 έχουν εγγραφεί 5,5 δις € περίπου (εκ των οποίων 4,5 για τους δήμους και 1 για τις περιφέρειες). Από τα 4,5 δις για τους δήμους περίπου 1,5 είναι το κόστος των μεταφερόμενων αρμοδιοτήτων και της μισθοδοσίας των υπαλλήλων που μετατάχθηκαν στους δήμους. Περίπου το 60% των αρμοδιοτήτων από τις νομαρχίες περνάνε στους δήμους, το 40% στις περιφέρειες και κάποιες στην Κεντρική εξουσία. Η μη ταυτόχρονη μεταφορά των αντίστοιχων πόρων και του ανάλογου προσωπικού, δημιουργούν τεράστια προβλήματα. Στους Δήμους επικρατεί ο υπερσυγκεντρωτισμός του Δημάρχου. Οι θεσμοί όπως τα Συμβούλια Δημοτικών Κοινοτήτων, η Δημοτική Επιτροπή Διαβούλευσης και ο Συνήγορος του δημότη και της επιχείρησης, είναι χωρίς ουσιαστικές αρμοδιότητες και πόρους, αλλά και ο τρόπος συγκρότησής τους, τους έχουν σχεδόν ακυρώσει.  Μέσα σ΄αυτά τα πλαίσια μια πιο προσεκτική μελέτη του νέου θεσμού οδηγεί στο συμπέρασμα ότι κύριος στόχος είναι η αναδιοργάνωση του διοικητικού μηχανισμού των Δήμων, ώστε αυτοί να βελτιώσουν τη διαχειριστική τους ικανότητα, γι’ αυτό και δανείζεται σχεδόν αποκλειστικά τους όρους του Marketing και της Διοίκησης Επιχειρήσεων όπως η «SWOT ANALYSIS» και το «BALANCE SCORECARD».  Ένας «οργανωμένος» Δήμος (κατά την άποψη της νεοφιλελεύθερης πολιτικής), απορροφά πιο αποτελεσματικά πολιτικές, ευθυγραμμίζεται γρήγορα και αναπαράγει το υπόδειγμα της οικονομίας της αγοράς. Έτσι τελικά, το επιχειρησιακό πρόγραμμα μετατρέπεται σε «εσωτερική» διαδικασία των διοικητικών μηχανισμών, (βλέπε  «εφαρμογή συστημάτων αποδοτικότητας των υπαλλήλων», «καθιέρωση συστήματος διοίκησης με στόχους, μέτρηση της αποδοτικότητας και άλλες διατάξεις» κλπ.), που δεν αφορά τόσο στην τοπική κοινωνία και τους δημότες, παρά μόνον ως πελάτες, και ως «αντικείμενο» χειραγώγησης. Τέλος αυτά που χαρακτηρίζονται σαν διεθνείς τάσεις στο χώρο της αυτοδιοίκησης (ΣΔΙΤ, συγχωνεύσεις κ.λ.π.), δεν πρόκειται για τάσεις αλλά για σχεδιασμούς συμφερόντων στο πλαίσιο του νεοφιλελεύθερου μοντέλου ανάπτυξης των οικονομιών.  Β. Το επιχειρησιακό σχέδιο του Δήμου Παπάγου – Χολαργού  Βασική επισήμανση Το επιχειρησιακό σχέδιο που παρουσίασε η δημοτική αρχή, έχει ελάχιστη σχέση με τις ανάγκες και τις προτεραιότητές των πολιτών. Και αυτό γιατί κανένα ερωτηματολόγιο δεν διανεμήθηκε και οι πολίτες δεν έχουν ερωτηθεί για οτιδήποτε.  Στην πραγματικότητα αυτά τα προγράμματα δεν απευθύνονται καν στους πολίτες, αλλά στις ίδιες τις δομές διοίκησης. Άλλωστε η Υπουργική Απόφαση 18183/2007 (ΦΕΚ Β’ 534/2007) και η Υ.Α. 5694/2011 καθορίζουν τη διαδικασία  που ακολουθείται για την εκπόνηση του επιχειρησιακού προγράμματος. Σύμφωνα με αυτές, κατά την εκπόνησή του, συμμετέχουν και συνεργάζονται όλες οι υπηρεσίες του Δήμου (και μόνον αυτές) σε όλες τις φάσεις του (στρατηγικό σχεδιασμό, επιχειρησιακό και οικονομικό προγραμματισμό).  Απόδειξη γι’ αυτό είναι ότι δεν γίνεται να αξιολογείς αυθαίρετα υπηρεσίες, χρησιμοποιώντας απλώς την έκθεση των πεπραγμένων τους, χωρίς την άποψη των δημοτών, αυτών δηλαδή που κάνουν χρήση των υπηρεσιών!  Αξιοπιστία της μελέτης Το κείμενο που παρουσιάστηκε δεν αντέχει σε σοβαρή κριτική και ούτε καν τον όρο «μελέτη». Αναφέρουμε ενδεικτικά τα παρακάτω, που κατά την άποψή μας τεκμηριώνουν την αναξιοπιστία του: Δεν μπορείς να εκπονείς σοβαρό επιχειρησιακό σχέδιο με στατιστικά στοιχεία της προηγούμενης δεκαετίας, χωρίς την αντίστοιχη προβολή τους στο μέλλον (σήμερα δηλαδή 10 χρόνια μετά την απογραφή  του 2001 !!!). Οι δημογραφικές, πολιτικές, κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες έχουν αλλάξει τρομακτικά, με επιπτώσεις όχι μόνο στη χώρα γενικά,  αλλά και στο Δήμο μας.  Άρα, τα συμπεράσματα με βάση αυτά τα στατιστικά στοιχεία είναι τουλάχιστον ανεπίκαιρα. Γίνεται απλή αναφορά (επιπέδου καταγραφέα) της κοινωνικής υποδομής,  π.χ. υπάρχουν πέντε σελίδες  με τα ονόματα των Συλλόγων (!!!), αθλητικών χώρων κ.λ.π., χωρίς να γίνεται ποσοτική αξιολόγηση (πόσοι κάτοικοι συμμετέχουν), αλλά και ποιοτική, δηλ. τι είδους έργο προσφέρουν. Δεν χρησιμοποιεί το βασικό εργαλείο των επιχειρησιακών προγραμμάτων, τους δείκτες. Οι δείκτες παρέχουν ποιοτικές και ποσοτικές πληροφορίες για συγκεκριμένα θέματα και προβλήματα και αποτελούν σημαντικό εργαλείο για : την ακριβή αποτίμηση της κατάστασης και την παρακολούθηση των εξελίξεων, την επιλογή συγκεκριμένων πολιτικών και δράσεων που να απαντούν στα προβλήματα και την ορθολογική κατανομή των διαθέσιμων πόρων, την συστηματική παρακολούθηση της πορείας εφαρμογής και της αποδοτικότητας των μέτρων πολιτικής και των συγκεκριμένων δράσεων που τα υλοποιούν, τη συστηματική ενημέρωση των πολιτών για την πορεία εφαρμογής και τις επιδόσεις των τοπικών προγραμμάτων. Για να γίνουν κατανοητοί οι δείκτες ας πάρουμε για παράδειγμα την εκπαίδευση. Στο κείμενο που παρουσιάστηκε αναγράφεται μόνο το  ποσοτικό στοιχείο των κτιρίων, πόσα είναι  τα νηπιαγωγεία, τα δημοτικά, τα γυμνάσια, τα λύκεια. Τι συμπέρασμα θα μπορούσαμε να βγάλουμε;; Φθάνουν οι αίθουσες;;, οι εκπαιδευτικοί;; Ο δείκτης για την υποδομή της εκπαίδευσης, που  αναδεικνύει την υφιστάμενη κατάσταση και μας επιτρέπει να προγραμματίσουμε ανάλογα, είναι η συμπλήρωση του παρακάτω πίνακα:       Αίθουσες Εκπαιδευτικοί Μαθητές ανά εκπαιδευτικό Μαθητές ανά αίθουσα Νηπιαγωγείο (1ο, 2ο κλπ)         Δημοτικό (1ο, 2ο κλπ)         Γυμνάσιο (1ο, 2ο κλπ)         Λύκειο (1ο, 2ο κλπ)           Αποφεύγει επιμελώς το στοιχείο της ανεργίας. Τα στοιχεία –προ δεκαετίας – για τη σχέση απασχολούμενων και ανέργων, δεν καλύπτει το σοβαρό αυτό ζήτημα. Στην οικιστική ανάπτυξη, αναφέρει ξερά ότι υπάρχει Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο, χωρίς να γίνεται καμία αναφορά των κατευθύνσεων του και της εφαρμογής του. Στο φυσικό περιβάλλον και το πράσινο, καμία αναφορά για την έκτασή του, την αναλογία πράσινου / κάτοικο κ.λ.π. Στο ευαίσθητο θέμα των ναρκωτικών, θεωρείται δείκτης βελτίωσης της αντιμετώπισης των ναρκωτικών ο αριθμός των ενημερωτικών εκδηλώσεων (!!!) Μερικές άλλες επισημάνσεις στους «άξονες – μέτρα – επιχειρησιακοί   στόχοι» - Ενισχύει τα ΣΔΙΤ (χώροι στάθμευσης, αθλητικές εγκαταστάσεις) - Σαν άξονας γενικά προτείνεται  η «Βελτίωση» (διαχείρισης απορριμμάτων, κοινόχρηστων χώρων, κλπ) και όχι η αλλαγή (πάντα βέβαια θεωρητικά χωρίς μετρήσιμους δείκτες) Π.χ. για τους κοινόχρηστους χώρους δεν προβλέπεται απόκτηση νέων, αλλά βελτίωση των υπαρχόντων, για την κυκλοφορία δεν προβλέπονται πεζοδρομήσεις, ποδηλατόδρομοι, κ.α. αλλά βελτίωση  και έργα σαν αυτό της οδού Φανερωμένης, κ.λ.π, κ.λ.π., κ.λ.π.  Είναι φανερό ότι δεν χρειάζεται να επεκταθούμε άλλο στην αξιοπιστία της μελέτης, που είναι κατά τα άλλα μια αντιγραφή άλλων ιδίου επιπέδου Επιχειρησιακών σχεδίων, που δεν πληρούν ούτε τους προβλεπόμενους όρους που απορρέουν από τα ευρωπαϊκά και ελληνικά διατάγματα, αποφάσεις και κατευθύνσεις. Φυσικά καταλαβαίνουμε ότι ισχύει αυτό που γράφεται στην 13η  διαφάνεια του κειμένου που παρουσιάστηκε, ότι δηλαδή « το Επιχειρησιακό αποτυπώνει τις δεσμεύσεις, που είχε διατυπώσει προς τους δημότες, η Δημοτική αρχή στο προεκλογικό της πρόγραμμα». Και μεις που νομίζαμε ότι διαβάσαμε στην απόφαση 18183 (ΦΕΚ Β’ 534/13.4.2007) ότι το Επιχειρησιακό αποτελεί  «προσδιορισμό των αναπτυξιακών προτεραιοτήτων, σύμφωνα με τις οποίες θα διαρθρωθεί το επιχειρησιακό πρόγραμμα, λαμβάνοντας υπόψη τις εθνικές και περιφερειακές αναπτυξιακές προτεραιότητες» και όχι τη βούληση του Δημάρχου....  Γ. Η δική μας θέση για τα  Επιχειρησιακά Προγράμματα  Η αντιμετώπιση των διαχρονικών προβλημάτων της Αυτοδιοίκησης, (αδιαφανής διαχείριση, έλλειψη προγραμματισμού, υποχρηματοδότηση, πελατειακές σχέσεις κ.λ.π.), είναι το ζητούμενο. Εξάλλου, οι αιτίες που οδήγησαν στα σημερινά αδιέξοδα, παραμένουν παρούσες σε όλο το πλέγμα της εξουσίας. Η πραγματική αντιμετώπιση των προβλημάτων δεν θα εξαρτηθεί από τη σύνταξη τέτοιων προγραμμάτων, αλλά από μια ανεξάρτητη, συμμετοχική και δημοκρατική αυτοδιοίκηση. Για μας, προγράμματα όπως το  Επιχειρησιακό, αποτελούν μέσα ενεργοποίησης των πολιτών σε όλα τα επίπεδα σχεδιασμού και καταγράφουν τις πραγματικές ανάγκες και επιθυμίες των κατοίκων και δεν είναι καθ΄υπαγόρευση των στόχων των Δημάρχων.  Έχουμε ανάγκη από ένα διαφορετικό Δήμο, όχι από ένα επιχειρησιακό-επιχειρηματικό πρόγραμμα και ένα Δήμο Ανώνυμη Εταιρεία. Το κύριο ζητούμενο μιας άλλης πολιτικής, δεν είναι τόσο οι «καλύτερες» προτάσεις, που και υπάρχουν ή και μπορούν ν' αναζητηθούν. Πιο σημαντική είναι η διαδικασία που θα τις φέρει στο προσκήνιο, δηλαδή, ο τρόπος που λειτουργεί η αυτοδιοίκηση. Παλεύουμε για  έναν Δήμο που θα θέσει σε κίνηση και  θα φέρει στο προσκήνιο τις δημιουργικές δυνάμεις της πόλης (κυρίως των νέων ανθρώπων), σε μια συλλογική προσπάθεια. θα αντιτίθεται στην κυρίαρχη πολιτική και δεν θα την αναπαράγει, θα αρνείται την εμπορευματοποίηση των πάντων και θα διασφαλίζει το φυσικό περιβάλλον, θα δίνει τη δυνατότητα στους πολίτες και τους φορείς τους να έχουν ουσιαστικό λόγο και έλεγχο στο σχεδιασμό, την εκτέλεση και τις δαπάνες των έργων.  Σ’ αυτήν την ανάγκη η σημερινή δημοτική αρχή, ούτε θέλει, ούτε και μπορεί να ανταποκριθεί. Για το Δίκτυο Πολιτών Χολαργού-Παπάγου  Περικλής Ζήκας Μαρία Παντελιά
Μεγάλη νίκη σημείωσε η γυναικεία ομάδα του ΑΣ ΠΑΠΑΓΟΥ για την 6η αγωνιστική (3η που διεξάγεται) του πρωταθλήματος της Α' ΕΣΠΑΑΑ εναντίον του Αστέρα Αγ.Δημητρίου με 3-0 σετ. Οι αθλήτριες του Παπάγου παίζοντας πολύ όμορφο βόλεϋ και δείχνοντας την μαχητικότητα τους στα σημεία που χρειαζόταν, νίκησαν πολύ δυσκολότερα απ'οτι μαρτυρά το τελικό αποτέλεσμα απέναντι σε μια πάρα πολύ καλή και προπονημένη ομάδα. ΑΣ Παπάγου (Πούμπουρας): Χρυσομάλλη 5π., Κορακοβούνη 9, Ιλανίδου 6, Χατζησωκράτη 14, Θανοπούλου 5, Βλάγκα 11, Πασσιαλή (λ) (Γαλιγάλη 2, Δούκα)   Στο άλλο μεγάλο παιχνίδι της αγωνιστικής, η Παλλήνη γνώρισε την ήττα εντός έδρας από την ομάδα του ΠΑΚ Χαλανδρίου.   Τα αποτελέσματα της 6ης αγωνιστικής   ΑΓΕ ΧΑΛΚΙΔΑΣ - ΓΣ ΚΟΡΩΠΙΟΥ 0-3 ΑΣ ΝΙΚΗ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ - ΑΟΝΝΝΕ ΑΜΑΖΟΝΕΣ 3-0 ΓΣ ΑΠΟΛΛΩΝ ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ - ΑΣ ΣΧΟΛΗ ΜΩΡΑΪΤΗ 0-3 ΑΣ ΠΑΠΑΓΟΥ - ΓΣ ΑΣΤΕΡΑΣ ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ 3-0 ΣΦΑ ΜΕΛΙΣΣΙΩΝ ΄΄ Ο ΦΟΙΒΟΣ΄΄ - ΑΟ ΟΔΥΣΣΕΑΣ 3-1 ΑΟ ΠΑΛΛΗΝΗ - ΠΑΚ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ 2-3   Η βαθμολογία:   A/A    Σωματείο                                Αγώνες  Νίκες  Ήττες         ΣΕΤ         Βαθμοί                                                                                      Υπερ   Κατά    1.       ΓΣ ΚΟΡΩΠΙΟΥ                            3        3        0        9        0        9 2.       ΑΣ ΝΙΚΗ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ               3        3        0        9        1        9 3.       ΑΟ ΠΑΛΛΗΝΗ                             3        2        1        8        3        7 4.       ΑΣ ΣΧΟΛΗ ΜΩΡΑΪΤΗ                  3        2        1        6        3        6 5.       ΑΣ ΠΑΠΑΓΟΥ                             3        2        1        6        3        6 6.       ΠΑΚ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ            3        2        1        8        5        6 7.       ΓΣ ΑΣΤΕΡΑΣ ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ     3        2        1        6        5        5 8.       ΣΦΑ ΜΕΛΙΣΣΙΩΝ ΄΄ Ο ΦΟΙΒΟΣ΄΄       3        1        2        3        7        3 9.       ΑΓΕ ΧΑΛΚΙΔΑΣ                           3        1        2        3        7        3 10.     ΓΣ ΑΠΟΛΛΩΝ ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ   3        0        3        1        9        0 11.     ΑΟΝΝΝΕ ΑΜΑΖΟΝΕΣ                 3        0        3        1        9        0 12.     ΑΟ ΟΔΥΣΣΕΑΣ                           3        0        3        1        9        0      
Η τοξικότητα των κρίνων για τις γάτες μπορεί να αποβεί ακόμα και θανατηφόρα. Τα συμπτώματα τοξικής δηλητηρίασης είναι: -εμετός -απώλεια όρεξης -ληθαργική συμπεριφορά Εκδηλώνονται συνήθως 30 λεπτά με 2 ώρες μετά την κατάποση και όσο πιο άμεση είναι η παροχή φροντίδας από κτηνίατρο τόσο πιο υψηλές οι πιθανότητες να επιζήσει η γάτα.   Τίνα παπαδάκη
%PM, %09 %531 %2011 %13:%Νοε

Η Πατάτα

Η πατάτα είναι μια πλούσια φυσική πηγή σε πολλά θρεπτικά συστατικά που ξεχωρίζει για την μεγάλη διατροφική της αξία.  Τι είναι η πατάτα;  Η πατάτα είναι ένα κηπευτικό λαχανικό που κατατάσσεται στα αμυλούχα λαχανικά λόγο της υψηλής περιεκτικότητά της σε υδατάνθρακες.  Σύσταση  Αποτελείται 80% από νερό και 20% από ξηρή ουσία. Περιέχει κυρίως υδατάνθρακες, ελάχιστο λίπος, λίγη πρωτεΐνη, φυτικές ίνες, βιταμίνες Β και C, ανόργανα άλατα ασβεστίου, καλίου, σίδηρου, φωσφόρου, και νατρίου. Όταν η πατάτα τρώγεται με την φλούδα της είναι καλή πηγή φυτικών ινών που βοηθάνε πολύ τον οργανισμό. Λόγο της χαμηλής περιεκτικότητας σε λίπος και στην πλούσια περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες και θρεπτικά συστατικά συστήνεται να καταναλώνεται σχεδόν καθημερινά καθώς βρίσκετε στην βάση της μεσογειακής πυραμίδας.  Ποικιλίες της πατάτας  Οι πατάτες διαφέρουν μεταξύ τους στο μέγεθος, το σχήμα, το χρώμα της σάρκας, και της υφής της φλούδας. Οι ποικιλίες τις πατάτας καθορίζονται κυρίως από το εξωτερικό χρώμα της φλούδας της (κίτρινο, καφέ, ροζ, κόκκινο, μωβ) αλλά και το χρώμα της σάρκας (άσπρο, ελαφρό κίτρινο, χρώμα του δέρματος) και σε περιοχές του κόσμου, έχουν αναπτυχθεί διαφορετικές ποικιλίες οι οποίες ευδοκιμούν με τον καλύτερο τρόπο στις κατά τόπους εδαφολογικές και κλιματικές συνθήκες. Από τα είδη της πατάτας που καλλιεργούνται το κυριότερο είδος είναι η κίτρινη πατάτα (με μεγάλους κονδύλους και ελαφριά κίτρινη σάρκα) και η οποία εμφανίζεται σε όλα τα μήκη και πλάτη του κόσμου.   Ζωή Πορφύρη Πτυχιούχος Διαιτολόγος – Διατροφολόγος Μπλέσσα 33 Παπάγου 210-6537205, 6974665983 Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.  
Η κάμερα της Παπάγου Πολιτεία βρέθηκε στο skateboard του Παπάγου , το οποίο εδώ και αρκετό καιρό έχει σταματήσει να λειτουργεί. Παρόλο που ξοδεύτηκαν 70.000 ευρώ για την δημιουργία του, δυστυχώς η εικόνα που σήμερα παρουσιάζει είναι εικόνα εγκατάλειψης,  που συναντά κανείς μόνο σε χώρες του τρίτου κόσμου. Ακολουθεί Βίντεο
Ο πάντοτε λαλίστατος το πρώην στέλεχος των Ενεργών Δημοτών κ. Θανάσης Αυγουρόπουλος, τολμά για μία ακόμη φορά να κατακρίνει τον αρχηγό της παράταξης που πρόδωσε με τον πιο άκομψο τρόπο. Δυστυχώς, η αχαριστία δεν υπόκειται στα ποινικά αδικήματα διότι τότε ο κ. Αυγουρόπουλος θα κινδύνευε με ισόβια ποινή. Ό,τι αφορά στο μέλλον των Ενεργών Δημοτών Παπάγου Χολαργού και ειδικότερα του αρχηγού της παράταξης Δ. Νικολάου, συνιστούμε να έχει υπομονή για να αντέξει το αποτέλεσμα. 
Η δυσλεξία είναι μια νευρολογική διαταραχή, μια ειδική μαθησιακή δυσκολία, που επηρεάζει βασικές λειτουργίες της μάθησης και ειδικότερα τους τομείς της ανάγνωσης, της γραφής και της ορθογραφίας. Τα παιδιά με δυσλεξία έχουν φυσιολογική νοημοσύνη, ενώ παρουσιάζεται συχνότερα στ’ αγόρια απ’ ό,τι στα κορίτσια, σε αναλογία 4 προς 1. Κατά την προσχολική ηλικία, αλλά πολύ περισσότερο στις πρώτες τάξεις του δημοτικού, πιθανές ενδείξεις που θα πρέπει να υποψιάσουν τον γονέα και τον εκπαιδευτικό για εμφάνιση ειδικής μαθησιακής δυσκολίας,  είναι οι ακόλουθες:   Προφορικός λόγος:   1.Οι προφορικός  του λόγος είναι ανώριμος συντακτικά και γραμματικά 2.Παραλείπει συλλαβές ή καταλήξεις 3.Μιλάει κομπιαστά, αργά και ψάχνει να βρει τις κατάλληλες λέξεις. 4.Μπερδεύει τη σειρά των γραμμάτων μέσα στη λέξη καθώς και ακουστικά παρόμοιες λέξεις, π.χ. λέει ματηθής αντί μαθητής, στεκούρι αντί τσεκούρι. 5.Δυσκολεύεται να διηγηθεί μια ιστορία με την σωστή σειρά των γεγονότων 6.Συλλαβίζει σωστά, όμως όταν προσπαθεί να διαβάσει την λέξη ολόκληρη την λέει λάθος 7.Κατά την ανάγνωση, δεν τηρεί τα σημεία στίξης και μπερδεύεται στον τονισμό των λέξεων   Γραπτός λόγος 1.Γράφει ακατάστατα και δυσανάγνωστα 2.Παραλείπει, αντιμεταθέτει, προσθέτει γράμματα ή συλλαβές μέσα στη λέξη 3.Παραλείπει σημεία στίξης και τόνους 4.Δυσκολεύεται και κάνει λάθη στην αντιγραφή από τον πίνακα 5.Δεν αφήνει διαστήματα μεταξύ των λέξεων 6.Κάνει ορθογραφικά λάθη που μπορεί να είναι θεματικά, φωνολογικά, γραμματικά   Χωροχρονικός προσανατολισμός 1.Μπερδεύει χωροχρονικές έννοιες ,όπως δεξί-αριστερό, χθες-αύριο 2.Δυσκολεύεται να μάθει τις μέρες της εβδομάδας, τους μήνες, την ώρα, την προπαίδεια 3.Παρουσιάζει δυσκολίες στον προσανατολισμό και άρα σε καθημερινές διαδοχικές ρουτίνες πχ ντύσιμο, δέσιμο κορδονιών Μνήμη 1.Δυσκολεύεται να θυμηθεί ημερομηνίες, ονόματα, τοποθεσίες, την προπαίδεια 2.Παρουσιάζει δυσκολία να συγκρατήσει προφορικές εντολές και στη συνέχεια να τις εκτελέσει 3.Ξεχνάει συχνά τις σχολικές του εργασίες και χάνει τα πράγματα του   Από τα παραπάνω συμπεραίνουμε πως η δυσλεξία αποτελεί μια σύνθετη μαθησιακή δυσκολία που επηρεάζει πολλούς τομείς τόσο τις σχολικής όσο και της καθημερινής ζωής του παιδιού. Βέβαια, ο βαθμός των δυσκολιών αυτών αλλά και η μελλοντική μαθησιακή απόδοση του παιδιού εξαρτάται από πολλούς παράγοντες με κυριότερους: τη φύση της ειδικής μαθησιακής δυσκολίας, αφού κάθε παιδί έχει ένα ξεχωριστό μαθησιακό προφίλ την έγκαιρη και έγκυρη διάγνωση την εξατομικευμένη και εξειδικευμένη εκπαιδευτική παρέμβαση     Τελικά, ο ειδικός παιδαγωγός σε συνεργασία με τους γονείς, τον δάσκαλο της τάξης, αλλά και με άλλους ειδικούς εφόσον κριθεί σκόπιμο, όπως τον εργοθεραπευτή, τον λογοθεραπευτή ή τον ψυχολόγο, παρεμβαίνει εκπαιδευτικά προκειμένου να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά οι ειδικές μαθησιακές δυσκολίες του μαθητή. Φαιδώρα Ρίζου Ειδική Παιδαγωγός, ΜΑ  www.eidikipaidagwgos.blogspot.com
Οι γάτες είναι πολύ καλές για συντροφιά και μας κρατάνε μακρυά τα ποντίκια επίσης είναι πολύ όμορφα ζώα και θέλουν πολλά χάδια όμως  πρέπει να γνωρίζεται κάποια πράγματα πριν πάρετε ένα γατάκι.   1.Οι γάτες είναι πιο ανεξάρτητες από τους σκύλους, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι μπορούν να φροντίσουν τον εαυτό τους μόνες τους. Πριν υιοθετήσετε μια γάτα, σκεφτείτε αν έχετε χώρο στη ζωή σας. Πόσο απασχολημένοι είστε, πόσο χρόνο είστε σπίτι. Αν δουλεύετε πολλές ώρες ίσως δεν έχετε αρκετό χρόνο να περιποιηθείτε μια γάτα που χρειάζεται συχνό βούρτσισμα οπότε ίσως είναι καλύτερο να υιοθετήσε κοντότριχη γάτα. Επίσης, ίσως είναι καλύτερο να υιοθετήσετε μια ενήλικη, ήρεμη γάτα και όχι ένα ζωηρό γατάκι αν δεν μπορείτε να ασχοληθείτε με την εκπαίδευση του.   2.Αν αλλάξει κάτι στη ζωή σας, μετά την υιοθεσία της γάτας, για παράδειγμα αρχίσετε να δουλεύετε περισσότερες ώρες, μπορείτε πάντα να πάρετε και μια δεύτερη γάτα,θα ήταν καλό να έχει μια παρέα τις ώρες που δεν ήσαστε στο σπίτι.   3.Πριν πάρετε τη γάτα στο σπίτι, κάντε της εξετάσεις αίματος σε έναν κτηνίατρο και εμβόλια. Προγραμματίστε την στείρωση της αν δεν είναι ήδη. Αυτό θα βοηθήσει να είναι υγιής και να ζήσει πολλά χρόνια ενώ παράλληλα θα είναι ευτυχισμένη, χωρίς να προσπαθεί να το σκάσει και χωρίς να ουρεί στα έπιπλα σας.   4.Προμηθευτείτε λεκάνη για την άμμο και μια καλή άμμο για γάτες.Τα γατάκια και οι γάτες πάνε εύκολα, από την πρώτη στιγμή στην άμμο και αρκεί απλά να τους την δείξετε. Φροντίστε να την κρατάτε καθαρή με καθημερινό καθάρισμα και αλλαγή 1-2 φορές την εβδομάδα. Αγοράστε μια καλή τροφή και ρωτήστε τον κτηνίατρο για την ποσότητα που πρέπει να της δίνετε.   5.Οι γάτες λατρεύουν τα παιχνίδια,υπάρχουν διάφορα παιχνίδάκια που μπορεί να ασχοληθεί η γάτα σας όπως:κορδονάκια, ποντικάκια, φτερά και μπαλάκια.   6. Για να μην ξύνει τα νύχια της σε καναπέδες και ρούχα, μην ξεχάσετε να προμηθευτείτε ένα ονυχοδρόμιο. 7.Να φοράτε πάντα στη γάτα σας κολλάρο με ταυτότητα, όπου θα αναγράφεται το τηλέφωνο σας,εάν τυχόν χαθεί.   8. Τις γάτες μπορείτε να τις εκπαιδεύσετε αρκεί να έχετε ως ανταμοιβή λιχουδιές σε κάθετι που τις μαθαίνετε.   Και μην ξεχνάτε οι γάτες ζούν παραπάνω από 20 χρόνια.Αν αποφασίσετε να πάρετε γάτα, να θυμάστε ότι είναι μια μακροχρόνια δέσμευση και είστε υποχρεωμένοι να την φροντίζετε και να την αγαπάτε για όσο ζει... Τίνα Παπαδάκη  
Με νίκη ξεκίνησε το πρωτάθλημα Βόλλεϋ της Β’ ΕΣΠΑΑΑ, η Ανδρική ομάδα Βόλλεϋ του ΓΑΣ Χολαργού, επικρατώντας με 3-0 σετ του ΓΣ Εθνικού, στο κλειστό του ΜΕΤΣ, την Παρασκευή το βράδυ.  Η ομάδα του Βαγγέλη Κοκκιναρά, έδειξε σοβαρότητα και σταθερότητα και πήρε άνετα το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Σελίδα 739 από 752

Σχόλια αναγνωστών

Εφημερίδα

download print

Καιρός

EMAIL Επικοινωνίας

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.