Ας υποδεχτούμε τα κεράσια! Γραφει η Ευτυχία Γαλανάκου

Ιουν 08, 2019
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(2 ψήφοι)
Το καλοκαίρι έκανε ποδαρικό στις αυλές μας

με ένα καλάθι γεμάτο κατακόκκινα κεράσια. Δεν είναι τυχαίο το δώρο αυτό. Ένα δώρο της φύσης για υγεία και μακροζωία. Είναι τροφή ωφέλιμη για όλες τις ηλικίες και για διάφορες παθήσεις.

Διατροφική αξία των κερασιών:

  • Τα 100 γραμμάρια αντιστοιχούν σε 10 μεγάλα κεράσια και αποδίδουν περίπου 40 θερμίδες.

  • Περιέχουν αρκετή ποσότητα νερού (τα 100 γρ. περιέχουν 70 γρ. νερό).

  • Περιέχουν υδατάνθρακες και μάλιστα αυξημένη ποσότητα φυτικών ινών.

  • Υδατοδιαλυτές βιταμίνες, δηλαδή του συμπλέγματος Β, όπως θειαμίνη, ριβοφλαβίνη, βιταμίνη Β3 (νιασίνη), βιταμίνη Β6 (πυριδοξίνη) και βιταμίνη  C.

  • Υψηλή περιεκτικότητα σε καροτινοειδείς ουσίες και συγκεκριμένα σε

β-καροτένιο.

  • Υψηλή περιεκτικότητα σε σίδηρο.

  • Περιέχει μικρά αλλά όχι αμελητέα ποσοστά μαγνησίου, χαλκού, ψευδαργύρου.

  • Καλή πηγή καλίου (τα 100 γρ. περιέχουν 220 mg καλίου).

  • Περιέχουν φυτοστερόλες ή αλλιώς φυτικές στερόλες.

  • Πηγή μελατονίνης (ορμόνη των επινεφριδίων).

  • Το χρώμα τους οφείλεται σε χρωστικές ουσίες που λέγονται ανθοκυανίνες.


 

Οφέλη για την υγεία:

 

Τα κεράσια τα βρίσκουμε σαν ζευγάρια σφαιρικά και κόκκινα, με χρώμα που αλλάζει ανάλογα με την ποικιλία. Δεν είναι λοιπόν τυχαία η μορφή τους και το σχήμα τους. Έχει διαπιστωθεί και από έρευνες, ότι συμβάλλουν στη σωστή λειτουργία οργάνων στο ανθρώπινο σώμα που βρίσκονται ανά ζεύγη. Όπως τους νεφρούς και τους ουρητήρες που ανήκουν στο ουροποιητικό σύστημα. Τους μαστούς και τα αντρικά γεννητικά όργανα. Επίσης βοηθούν στην υγεία των αρθρώσεων στα άνω και κάτω άκρα.

 

Ας επισημάνουμε τα εξής:

  • Περιέχουν μικρό ποσοστό θερμίδων με αποτέλεσμα η κατανάλωση τους να βοηθάει στον έλεγχο του σωματικού βάρους και στο αδυνάτισμα.

  • Περιέχουν αρκετό νερό επομένως ενυδατώνουν τον οργανισμό βοηθώντας έτσι να λειτουργούν σωστά οι νεφροί και οι ουρητήρες και να προλαμβάνεται η νεφρολιθίαση. Είναι δηλαδή διουρητικά με αποτέλεσμα να καταναλώνονται και από υπερτασικά άτομα.

  • Περιέχουν φυτικές ίνες οι οποίες βοηθούν στη σωστή λειτουργία του εντέρου. Επίσης οι φυτικές ίνες δημιουργούν το αίσθημα του κορεσμού. Βέβαια όσοι έχουν ευερέθιστο έντερο πρέπει να προσέχουν την κατανάλωση τους να γίνεται με μέτρο.

  • Οι υδατοδιαλυτές βιταμίνες του συμπλέγματος Β βοηθούν στη σωστή λειτουργία του νευρομυϊκού συστήματος

  • Οι καροτινοειδείς ουσίες έχουν αντι-οξειδωτική δράση. Προστατεύουν τα κύτταρα μας από τις παραγόμενες ελεύθερες ρίζες οξυγόνου και προλαμβάνουν τον καρκίνο, κυρίως καρκίνο μαστού και του προστάτη.

  • Λόγω της υψηλής περιεκτικότητας σε σίδηρο η κατανάλωση τους βοηθάει στην αντιμετώπιση σιδηροπενικής αναιμίας.

  • Περιέχουν κάλιο που βοηθάει στη ρύθμιση της πίεσης.

  • Περιέχουν φυτοστερόλες, τις ευεργετικές αυτές ουσίες που βοηθούν για την μείωση της ολικής χοληστερόλης στον οργανισμό. Οι φυτικές αυτές στερόλες έχουν θετική επίδραση όταν προστίθενται στον οργανισμό μέσα από φυτικά τρόφιμα που τις περιέχουν όπως είναι και τα κεράσια. Μέσα από έρευνες που έχουν γίνει τα τρόφιμα στα οποία έχουν προστεθεί  φυτικές στερόλες μειώνουν σε πολύ μικρό ποσοστό την ολική χοληστερόλη από ότι τα τρόφιμα που τις περιέχουν.

  • Μπορούν να καταναλωθούν και από τα άτομα με διαβήτη τύπου 2 γιατί βοηθούν στη ρύθμιση του σακχάρου αλλά πάντα με μέτρο.

  • Βοηθούν στην μείωση των συμπτωμάτων της ουρικής αρθρίτιδας αφού μειώνουν το ουρικό οξύ.

  • Η μελατονίνη που περιέχουν θεωρείται φυσικό αντιοξειδωτικό. Σε περίπτωση μη σωστής λειτουργίας των επινεφριδίων δεν παράγεται επαρκής ποσότητα μελατονίνης με σύμπτωμα την αϋπνία. Φυσικές πηγές μελατονίνης είναι τα κεράσια (άλλες τροφές είναι το κακάο, καρύδια, βρώμη). Μάλιστα δεν είναι τυχαίο που πολλοί από μας αναζητούμε τώρα το καλοκαίρι ένα μπολ με κεράσια στον καναπέ να χαλαρώσουμε προτού πάμε για ύπνο. Ο οργανισμός ξέρει τι ζητάει. Όταν λοιπόν υποφέρει κάποιος από αϋπνία καλύτερα να φάει ένα μπολ κεράσια παρά να πάρει σκευάσματα μελατονίνης χωρίς τη συμβουλή γιατρού διότι μπορεί να υπάρξουν σοβαρές παρενέργειες.

  • Ανθοκυανίνες οι φυσικές αυτές χρωστικές που περιέχουν τα κεράσια έχουν αντιοξειδωτικές ιδιότητες.

  • Λόγω των υδατανθράκων και των θρεπτικών συστατικών που περιέχουν, δίνουν ενέργεια σε άτομα με πνευματική κόπωση αλλά και για άτομα με έντονη σωματική άσκηση.

 

Γαλανάκου Ευτυχία, Διαιτολόγος-Διατροφολόγο και Χημικός Α. Π. Θ., Εκπαιδεύτρια ΕΦΕΤ.

Κατηγορία Υγεία-ομορφία

Σχόλια αναγνωστών

Εφημερίδα

download print

Καιρός

EMAIL Επικοινωνίας

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.