Κοινωνικά (5273)

Αγαπητοί συνδημότες,           Είμαστε στην ευχάριστη θέση να σας ανακοινώσουμε ότι πριν από περίπου ένα μήνα η Δημοτική Αρχή, συνεπής στις προεκλογικές της εξαγγελίες και δεσμεύσεις, έθεσε σε ισχύ την Εκπτωτική Κάρτα Δημότη “GO CARD”, την οποία μπορούν να προμηθευτούν δωρεάν όλοι οι δημότες του Δήμου μας που έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους.             Οι κάτοχοι της GO CARD (σχήματος πιστωτικής κάρτας) έχουν σημαντικές εκπτώσεις σε επιλεγμένα καταστήματα, επιχειρήσεις, καφέ, κλινικές, ιατρικά κέντρα κλπ. του Παπάγου και του Χολαργού, με την απλή επίδειξη της κάρτας τους. Τα επιλεγμένα καταστήματα και  επιχειρήσεις του ενιαίου Δήμου μας που παρέχουν εκπτώσεις είναι πολλά (συνεχώς πληθαίνουν) με ποικίλα εμπορεύματα, όπως καταστήματα ένδυσης, υπόδησης, κοσμημάτων, οπτικών, παντοπωλεία, ζαχαροπλαστεία, καφετέριες, ωδεία και πολλά άλλα. Πέραν αυτών, οι κάτοχοι της GO CARD έχουν πολλά προνόμια/εκπτώσεις και στα αθλητικά προγράμματα του Δήμου μας, καθώς και στις πολιτιστικές εκδηλώσεις του.             Για τις επιχειρήσεις και τα καταστήματα της πόλης μας που συμμετέχουν σε αυτό το πρόγραμμα και τις παρεχόμενες εκπτώσεις, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να ενημερώνονται από το φυλλάδιο που εκδίδει ο Δήμος μας (το οποίο θα ενημερώνεται τακτικά), από τα ειδικά αυτοκόλλητα στην πρόσοψη των καταστημάτων και από την ιστοσελίδα του Δήμου μας (www.dpapxol.gov.gr).             Η προμήθεια της GO CARD από τους δημότες που έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους είναι απλή. Το μόνο που απαιτείται είναι η συμπλήρωση μιας αίτησης την οποία οι ενδιαφερόμενοι καταθέτουν μαζί με μία φωτογραφία τους στο Δημαρχείο (Τμήμα Δημοτολογίου) ή στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ), έχοντας μαζί τους την αστυνομική ταυτότητά τους.             Καλούμε όλους τους δημότες να αποκτήσουν τη GO CARD και να επωφεληθούν του πακέτου παροχών και εκπτώσεων που αυτή η κάρτα τους παρέχει, στηρίζοντας συγχρόνως την τοπική αγορά. Γιατί η τοπική αγορά μας αξίζει να στηριχθεί από όλους τους κατοίκους του Δήμου μας.       ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΣΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ 1 ALAIN MANOYKIAN ΕΝΔΥΜΑΤΑ & ΑΞΕΣΟΥΑΡ ΠΕΡΙΚΛΕΟΥΣ 56    HOLARGOS CENTER 5%-10% 2 AMANDA SALVANOU ΚΟΜΜΩΤΗΡΙΟ ΜΕΤΩΝΟΣ 57-59 10% 3 ARMADILLO ΕΝΔΥΜΑΤΑ ΠΕΡΙΚΛΕΟΥΣ 56  HOLARGOS CENTER       Α' ΟΡΟΦΟΣ 20% 4 BABY ISLAND ΒΡΕΦΙΚΑ ΕΙΔΗ ΥΜΗΤΤΟΥ 12 10% στα είδη ένδυσης και είδη προικός 5 BEAUTY WAY ΚΑΛΛΥΝΤΙΚΑ ΠΕΡΙΚΛΕΟΥΣ 43 10% 6 CACHE ΕΝΔΥΜΑΤΑ ΠΕΡΙΚΛΕΟΥΣ 56   HOLARGOS CENTER                  10% 7 CAFÉ DELICIOUS ESPRESSO BAR CAFÉ ΠΕΡΙΚΛΕΟΥΣ 1 20% εκτός από οινοπνευματώδη ποτά 8 CESS XOΛΑΡΓΟΥ ΚΕΝΤΡΑ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΟΥΡΑΝΙΑΣ 15 & ΒΕΝΤΟΥΡΗ 41 20% στα αγγλικά 9 CESS ΠΑΠΑΓΟΥ ΚΕΝΤΡΑ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΗΣ & ΛΑΡΝΑΚΟΣ 8 20% στα αγγλικά 10 COMPUTER & INTERNET SOLUTIONS H/Y KAI ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΜΕΤΩΝΟΣ 78 δωρεάν έλεγχος υπολογιστών για τη διαπίστωση προβλημάτων 11 d.S.L. ΕΝΔΥΜΑΤΑ ΦΑΝΕΡΩΜΕΝΗΣ 4 10% 12 DANCE FEVER ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ (ΣΧΟΛΗ) ΧΟΡΟΥ   ΜΕΣΟΓΕΙΩΝ 282 30% 13 DOLCETTI ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΕΙΟ ΠΕΡΙΚΛΕΟΥΣ 56 10% 14 EKPLIKSI ΚΟΣΜΗΜΑΤΑ-ΕΙΔΗ ΔΩΡΩΝ ΠΕΡΙΚΛΕΟΥΣ 56 (HOLARGOS CENTER) 15% 15 ELITEE ΕΙΔΗ ΔΩΡΩΝ-ΜΙΚΡΟΕΠΙΠΛΑ ΦΑΝΕΡΩΜΕΝΗΣ 2Α 10-20% 16 ELU ΑΞΕΣΟΥΑΡ - ΤΣΑΝΤΕΣ - ΠΟΡΤΟΦΟΛΙΑ - ΕΙΔΗ ΤΑΞΙΔΙΟΥ ΜΕΣΟΓΕΙΩΝ 230 15% 17 FE-MALE ΚΟΜΜΩΤΗΡΙΟ ΣΤΡ. ΚΟΚΚΟΛΑ 16 15% 18 FLOWER HOUSE ΕΠΕ ΑΝΘΗ ΦΥΤΑ 17ΗΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 87 10% 19 FOCUS OPTICS ΟΠΤΙΚΑ -ΦΑΚΟΙ ΕΠΑΦΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΗΣ 27 15% 20 GARFIELD ΠΑΙΔΙΚΑ ΡΟΥΧΑ - ΑΞΕΣΟΥΑΡ ΠΕΡΙΚΛΕΟΥΣ 56  HOLARGOS CENTER       Α' ΟΡΟΦΟΣ 10% 21 GREY ΚΑΦΕΤΕΡΙΑ ΠΕΡΙΚΛΕΟΥΣ 51 15% Κάθε 1η του μηνός 22 HOLZ ΕΠΙΠΛΑ-ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ-ΕΙΔΗ ΔΩΡΩΝ ΒΟΥΤΣΙΝΑ 72 10% 23 IL GATTO ΠΑΙΔΙΚΑ-ΡΟΥΧΑ-ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ ΦΑΝΕΡΩΜΕΝΗΣ 3 15% 24 KARAVAN ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΕΙΟ ΜΕΣΟΓΕΙΩΝ 232 2% 25 LE CHARME FEMME ΕΣΩΡΟΥΧΑ ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΠΕΡΙΚΛΕΟΥΣ 56  HOLARGOS CENTER  15%-20% 26 LE CHARME HOMME ΕΝΔΥΜΑΤΑ ΑΝΤΡΙΚΑ- ΑΞΕΣΟΥΑΡ ΠΕΡΙΚΛΕΟΥΣ 56  HOLARGOS CENTER 10%-15% 27 MA OPTICS OΠΤΙΚΑ-ΦΑΚΟΙ ΕΠΑΦΗΣ ΜΕΣΟΓΕΙΩΝ 252 15% Εξαιρούνται φακοί επαφής, υγρά φακών και Ray Ban 28 MARIE CHRISTINE ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΟ ΚΟΣΜΗΜΑ- ΑΣΗΜΙ ΚΑΙ ΕΙΔΗ ΔΩΡΩΝ ΠΕΡΙΚΛΕΟΥΣ 56 HOLARGOS CENTER A' ΟΡΟΦΟΣ 15% 29 MATA MOSS ΕΣΩΡΟΥΧΑ ΣΑΡΑΝΤΑΠΟΡΟΥ 24 10-20% 30 MEF ΕΝΔΥΜΑΤΑ ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ 25ης ΜΑΡΤΙΟΥ 10 10% 31 MODA BIANCA ΛΕΥΚΑ ΕΙΔΗ - ΥΦΑΣΜΑΤΑ ΠΕΡΙΚΛΕΟΥΣ 56 HOLARGOS CENTER 10% 32 MOSTRE ΥΠΟΔΗΜΑΤΑ ΠΕΡΙΚΛΕΟΥΣ 56  HOLARGOS CENTER    10% 33 MULTI-PURE HELLAS ΦΙΛΤΡΑ ΝΕΡΟΥ ΜΕΣΟΓΕΙΩΝ 256 (ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΕΡΜΗΣ) 1ος όροφος 10% 34 NEUROKINISIS ΝΕΥΡΟΛΟΓΙΚΗ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΒΟΥΤΣΙΝΑ 62 20% 35 NICOLAS COIFFURE ΚΟΜΜΩΤΗΡΙΟ ΥΜΗΤΤΟΥ 17 15% στο χτένισμα και άλλες προσφορές 36 OMNISHOP ΕΙΔΗ ΟΙΚΙΑΚΗΣ ΧΡΗΣΗΣ ΠΕΡΙΚΛΕΟΥΣ 56 HOLARGOS CENTER 10% 37 OPTIKS CORNER ΟΠΤΙΚΑ-ΦΑΚΟΙ ΕΠΑΦΗΣ ΞΑΝΘΙΠΠΟΥ 115 15%, εκτός φακών επαφής, υγρών φακών 38 OPTOCENTER ΟΠΤΙΚΑ -ΦΑΚΟΙ ΕΠΑΦΗΣ Λ. ΜΕΣΟΓΕΙΩΝ 242 15%, εκτός φακών επαφής, υγρών φακών 39 OPTONIO OΠΤΙΚΑ-ΦΑΚΟΙ ΕΠΑΦΗΣ ΥΜΗΤΤΟΥ 12 15%, εκτός φακών επαφής, υγρών φακών 40 OPTORAYS OΠΤΙΚΑ-ΦΑΚΟΙ ΕΠΑΦΗΣ ΠΕΡΙΚΛΕΟΥΣ 56 HOLARGOS CENTER 15% 41 PARALUNA ΕΝΔΥΜΑΤΑ ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΠΕΡΙΚΛΕΟΥΣ 56   ΗΟLARGOS CENTER             A' ΟΡΟΦΟΣ 20% 42 PENNY'S ΕΣΩΡΟΥΧΑ ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΣΑΡΑΝΤΑΠΟΡΟΥ 22 10% 43 Pet-ότοπος PET- SHOP THNOY 8 5% για τροφές και 10% για αξεσουάρ 44 ROLLINI - MISS ROLLINI ΕΜΠΟΡΙΟ ΥΠΟΔΗΜΑΤΩΝ ΕΝΔΥΣΗΣ ΠΕΡΙΚΛΕΟΥΣ 56 HOLARGOS CENTER 10-20% 45 SARA'S ΕΝΔΥΜΑΤΑ ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΣΑΡΑΝΤΑΠΟΡΟΥ 22 10% 46 SHE WONDERS ΜΑΝΙΚΙΟΥΡ-ΠΕΝΤΙΚΟΥΡ ΓΡΕΒΕΝΩΝ 2 10% 47 SO EASY- WIN ΚΕΝΤΡΟ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΜΕΣΟΓΕΙΩΝ 210 & ΥΜΗΤΤΟΥ 2 8% ξένες γλώσσες & Η/Υ   10% ατομικά μαθήματα 48 TRENDY ΕΝΔΥΜΑΤΑ ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ &  ΑΝΔΡΙΚΑ ΦΑΝΕΡΩΜΕΝΗΣ 3 20% 49 VALENTINO ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΕΙΟ ΠΕΡΙΚΛΕΟΥΣ 51-53 10% 50 VERDE ΚΑΦΕΤΕΡΙΑ- ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ ΆΛΣΟΣ ΠΑΠΑΓΟΥ 15%, Δευτέρα-Τρίτη Ποτό 51 ΑΒΔΙΚΟΣ & ΣΙΑ Ο.Ε. ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΣΚΙΑΣΗΣ-ΚΟΥΡΤΙΝΟΞΥΛΑ-ΥΦΑΣΜΑ Λ. ΜΕΣΟΓΕΙΩΝ 222 15% 52 αεί ΚΟΣΜΗΜΑΤΑ-ΣΥΝΑΦΗ ΕΙΔΗ ΠΛΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ 4 10% 53 ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΕΙΔΗ ΔΩΡΩΝ ΜΕΣΟΓΕΙΩΝ 248 20% 54 ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ ΑΕ ΚΟΥΡΤΙΝΕΣ-ΥΦΑΣΜΑΤΑ-ΜΟΚΕΤΕΣ-ΧΑΛΙΑ ΜΕΣΟΓΕΙΩΝ 259 20% κουρτίνες, υφάσματα, μοκέτες, χαλιά 55 ΑΛΦΑ ΠΑΠΑΒΑΣΙΛΕΙΟΥ Κ ΣΙΑ ΟΕ ΚΡΕΟΠΩΛΕΙΟ ΜΙΧ. ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ 37 10% 56 ΑΜΦΙΛΟΧΙΑ ΠΑΝΤΟΠΩΛΕΙΟ ΣΑΡΑΝΤΑΠΟΡΟΥ 30 5%                                   7% για πάνω από 50€ 57 ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΤΑΠΕΤΣΑΡΙΕΣ ΕΠΙΠΛΩΝ - ΥΦΑΣΜΑΤΑ-ΣΤΡΩΜΑΤΑ ΜΕΤΩΝΟΣ 57-59 10% 58 ΑΠΟΣΤΟΛΟΠΟΥΛΟΥ ΚΕΝΤΡΑ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΥΜΗΤΤΟΥ 23 20% 59 ΑΡΓΥΡΟΠΟΥΛΟΣ ΑΝΑΣΤΑΣΤΑΣΙΟΣ ΔΕΡΜΑΤΙΝΑ ΕΙΔΗ ΑΣΠΑΣΙΑΣ 66 15% 60 ΑΡΜΟΝΙΑ + ΧΡΩΜΑ ΛΕΥΚΑ ΕΙΔΗ - ΥΦΑΣΜΑΤΑ ΦΑΝΕΡΩΜΕΝΗΣ 2 - ΜΕΣΟΓΕΙΩΝ 20% 61 ΒΕΡΑ ΕΝΔΥΜΑΤΑ ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΣΥΡΟΥ 2 10% 62 ΒΙΟΙΑΣΗ ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΟ ΠΟΛΥΙΑΤΡΕΙΟ ΜΕΣΟΓΕΙΩΝ 220 30% σε τμήμα καρδιολογικό, υπέρτασης, βηματοδοτών, στεφανιαίας νόσου, υπερήχων, check up , 40% σε φοιτητές δημότες 63 ΒΙΟΤΥΠΟΣ ΙΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΠΕΡΙΚΛΕΟΥΣ39 30-40% για ανδρες-γυναίκες 20-40ετών, 30-40% για άνδρες 40 ετών και άνω, 30-50% γυναίκες άνω των 40 ετών, σε πολλών ειδών ιατρικές εξετάσεις 64 ΒΥΘΟΣ ΤΡΙΑ ΕΠΕ ΕΙΔΗ ΥΠΟΒΡΥΧΙΟΥ- ΑΛΙΕΙΑΣ ΜΕΣΟΓΕΙΩΝ 242 12% 65 ΓΕΛΑΣΤΟ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ ΠΑΙΔΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΚΑΡΝΑΒΙΑ 31 10% διδακτρα παιδικού σταθμού σχ. έτος 2011-2012, 20% για εκπαιδευτικά προγραμματα "τεχνη&πολιτισμός" και Πρόγραμμα "Πάω Παιδικό Σταθμό με τη Μαμά μου" 66 ΔΑΝΑΟΣ  ΕΝΔΥΜΑΤΑ ΜΕΣΟΓΕΙΩΝ 230 10% 67 ΔΗΜΑΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣ Κ ΣΙΑ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΕΛΕΤΩΝ 25ΗΣ ΜΑΡΤΙΟΥ 15 5%,10%, 20% ανάλογα την περίπτωση 68 ΔΙΑΥΓΕΙA OΠΤΙΚΑ-ΦΑΚΟΙ ΕΠΑΦΗΣ ΠΥΘΑΓΟΡΑ 11 15%, εκτός φακών επαφής, υγρών φακών, Ray Ban 69 ΕΘΝΙΚΟ ΩΔΕΙΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΠΑΠΑΓΟΥ- ΚΑΡΑΝΑΣΙΟΥ &ΣΙΑ ΩΔΕΙΟ ΧΕΙΜΑΡΡΑΣ 37 10% σε όλα, Μουσική Προπαίδεια για παιδιά3-6 ετών δωρεάν, Παιδική Χορωδία δωρεάν 70 ΕΘΝΙΚΟ ΩΔΕΙΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΧΟΛΑΡΓΟΥ ΩΔΕΙΟ ΑΕΤΙΔΕΩΝ 8Α 10% 71 ΕΥΡΟΓΝΩΣΗ - EUROLAB ΠΑΠΑΓΟΥ ΚΕΝΤΡΟ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ & ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΗΣ 58 10% 72 ΘΩΜΟΠΟΥΛΟΣ ΡΟΛΟΓΙΑ & ΚΟΣΜΗΜΑΤΑ ΠΕΡΙΚΛΕΟΥΣ 56 HOLARGOS CENTER 20% 73 ΙΑΣΩ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ - ΠΟΛΥΚΛΙΝΙΚΗ ΜΕΣΟΓΕΙΩΝ 264 σημαντικά προνόμια υγείας στο ΙΑΣΩ GENERAL, στο Μαιευτήριο ΙΑΣΩ και στο ΙΑΣΩ Παίδων 74 ΙΧΘΥΟΠΩΛΕΙΟ ΠΑΠΑΦΩΤΙΟΥ ΙΧΘΥΟΠΩΛΕΙΟ ΜΕΣΟΓΕΙΩΝ 234 3% 75 ΚΑΒΑ ΜΠΕΛΙΤΣΑΚΟΣ ΚΑΒΑ ΠΟΤΩΝ-ΟΙΝΩΝ-ΑΝΑΨΥΚΤΙΚΩΝ ΣΤΡΑΤ. ΔΑΓΚΛΗ 5 5% 76 ΚΑΜΑΡΑΤΟΣ ΒΙΒΛΙΟΧΑΡΤΟΠΩΛΕΙΟ ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΩΣΤΗ ΠΑΛΑΜΑ 20% εκτός βιβλίων οργανισμού - ξενόγλωσσα - φωτοαντιγράφων 77 ΚΑΝΕ ΜΙΑ ΕΥΧΗ ΕΙΔΗ ΔΩΡΩΝ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΗΣ 27 10% 78 ΚΕΦΑΛΑΣ  ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΕΙΔΗ ΜΕΣΟΓΕΙΩΝ 244 20% 79 ΚΙΤΡΙΝΑΚΗ ΜΕΡΩΠΗ ΚΟΡΝΙΖΕΣ-ΠΙΝΑΚΕΣ-ΚΑΘΡΕΦΤΕΣ ΦΑΝΕΡΩΜΕΝΗΣ 8 10% 80 ΚΟΚΚΙΝΗ ΜΗΛΙΑ ΒΙΒΛΙΑ-ΧΑΡΤΙΚΑ-ΕΠΟΧΙΑΚΑ 25ης ΜΑΡΤΙΟΥ 1 10-15% 81 ΚΟΛΙΟΣ ΙΑΤΡΕΙΟ ΜΙΚΡΩΝ ΖΩΩΝ ΕΙΔΗ PET SHOP-ΦΑΡΜΑΚΑ-ΕΜΒΟΛΙΑ ΧΕΙΜΑΡΡΑΣ 31 10% σε είδη pet shop, φάρμακα, εμβόλια 82 ΚΟΜΙΝΗΣ ΧΡΩΜΑΤΑ-ΕΡΓΑΛΕΙΑ-ΟΙΚΙΑΚΑ ΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ 119 5% χρώματα           10% οικιακά 83 ΚΟΜΙΝΗΣ ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΟΣΜΗΜΑΤΑ- ΕΙΔΗ ΔΩΡΩΝ ΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ 115 20% 84 ΚΟΥΤΑΚΗΣ ΧΡΩΜΑΤΑ-ΕΡΓΑΛΕΙΑ-ΟΙΚΙΑΚΑ ΑΡΓΥΡΟΚΑΣΤΡΟΥ 34 5% χρώματα           10% οικιακά 85 ΚΟΥΤΡΟΥΜΑΝΟΣ ΕΝΔΥΜΑΤΑ ΑΝΤΡΙΚΑ ΜΕΣΟΓΕΙΩΝ 242 15% 86 ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΧΡΥΣΟΧΟΕΙΟ ΜΕΣΟΓΕΙΩΝ 256 (ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΕΡΜΗΣ) 15% 87 λαας ΚΟΣΜΗΜΑΤΑ - ΕΙΔΗ ΔΩΡΩΝ ΠΕΡΙΚΛΕΟΥΣ 56   HOLARGOS CENTER A'OΡΟΦΟΣ 10% 88 ΛΕΜΠΕΣΗΣ ΒΙΒΛΙΟΧΑΡΤΟΠΩΛΕΙΟ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ 56-58 10-50% 89 ΛΕΥΚΟΠΟΥΛΟΣ ΑΘΑΝ. Κ ΣΊΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ-ΖΑΝΤΕΣ-ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ ΜΕΣΟΓΕΙΩΝ 198 15% στην παροχή υπηρεσιών (επισκευή ελαστικών, ζυγοστάθμιση, ευθυγράμμιση 90 ΜΥΛΩΔΩΝΑΚΗΣ ΚΟΜΜΩΤΗΡΙΟ ΚΟΥΝΤΟΥΡΙΩΤΟΥ 42 5% 91 ΟΠΛΟΤΕΧΝΙΚΗ GT SPORTING ΕΙΔΗ ΚΥΝΗΓΙΟΥ - ΑΛΙΕΙΑΣ-ΚΑΤΑΔΥΣΗΣ - CAMPING ΜΕΣΟΓΕΙΩΝ 176 15%, εκτός όπλων, φυσιγγίων και ειδικών προσφορών 92 ΟΠΤΙΚΑ ΞΕΝΟΣ ΟΠΤΙΚΑ -ΦΑΚΟΙ ΕΠΑΦΗΣ ΟΡΦΕΩΣ 7 & ΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ 15% σε επιλεγμένα γυαλια οράσεως και ηλίου, εκτός φακών επαφής υγρών φακών 93 ΠΑΠΑΦΩΤΙΟΥ ΙΧΘΥΟΠΩΛΕΙΟ ΜΕΣΟΓΕΙΩΝ 234 3% 94 ΠΑΣΙΑΛΗ ΒΙΒΛΙΟΧΑΡΤΟΠΩΛΕΙΟ 17ΗΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 43 10% σε όλα,  εκτός από (παροχή υπηρεσιών, βιβλία  οργανισμού, ξενόγλωσσα), 5% αναλώσιμα υπολογιστών και σχολικές τσάντες 95 ΠΑΣΙΑΛΗΣ ΒΙΒΛΙΟΧΑΡΤΟΠΩΛΕΙΟ ΠΕΡΙΚΛΕΟΥΣ ΚΑΙ ΕΥΤΕΡΠΗΣ 50 10% σε όλα,  εκτός από (παροχή υπηρεσιών, βιβλία οργανισμού),  5% αναλώσιμα υπολογιστών  και σχολικές τσάντες, ξενόγλωσσα 0-10% 96 ΣΑΡΡΗ ΑΝΝΑ ΑΝΘΟΠΩΛΕΙΟ ΜΕΣΟΓΕΙΩΝ 244 10% 97 ΣΚΟΡΔΙΛΗ ΚΟΣΜΗΜΑΤΑ ΜΕΣΟΓΕΙΩΝ 248 20% 98 ΣΠΥΡΤΖΗ ΚΑΛΛΙΩΠΗ ΠΛΥΝΤΗΡΙΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ- ΑΞΕΣΟΥΑΡ ΔΟΪΡΑΝΗΣ 7 & ΚΑΡΠΑΘΟΥ 10% πλύσιμο και προϊόντα 99 ΣΤΑΘΑΚΗ ΑΝΤΩΝΙΑ-ΑΝΘΗ-ΦΥΤΑ ΑΝΘΟΠΩΛΕΙΟ ΕΥΤΕΡΠΗΣ & ΠΕΡΙΚΛΕΟΥΣ 50 15% 100 ΣΤΑΜΟΣ Γ. ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΑΠΟΦΡΑΞΕΙΣ-ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΕΙΣ ΜΕΤΩΝΟΣ 54 10% 101 ΣΤΟΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ ΑΣΠΑΣΙΑΣ 76-78 15% 102 ΤΑ ΖΑΡΚΑΔΑΚΙΑ ΠΑΙΔΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ 74 5% 103 ΤΣΙΒΟΥΡΑΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ 25ης ΜΑΡΤΙΟΥ 2 10% σε συγκεκριμένες κατηγορίες ασφαλιστικών προϊόντων 104 ΤΣΙΠΙΑΝΙΤΗΣ ΚΤΗΝΙΑΤΡΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ ΦΑΝΕΡΩΜΕΝΗΣ 22Α 10% στις παρεχόμενες υπηρεσίες 105 ΤΣΙΣΚΑΚΗΣ ΜΑΝΑΒΙΚΟ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ 22 5% 106 ΤΣΟΛΑΚΗ ΕΙΔΗ ΣΠΙΤΙΟΥ-ΕΙΔΗ ΔΩΡΩΝ ΟΡΦΕΩΣ 8 10% 107 ΦΙΣΤΙΚΛΗΣ ΟΠΤΙΚΑ -ΦΑΚΟΙ ΕΠΑΦΗΣ ΜΕΣΟΓΕΙΩΝ 232 15% εκτός φακών επαφής, υγρών φακών    Οι προσφορές ισχύουν για όλους τους κατόχους της κάρτας σε όλες τις αναγραφόμενες επιχειρήσεις. Την περίοδο των γενικών εκπτώσεων  εμπορίου (15 Ιανουαρίου – 28 Φεβρουαρίου και 15 Ιουλίου- 31 Αυγούστου), πολλά καταστήματα θα προσφέρουν μεγαλύτερο ποσοστό έκπτωσης, χωρίς να ισχύει η επιπλέον έκπτωση της κάρτας.               
των Κώστα – Πολυχρόνη Τίγκα Γιάννη Κεχρή Θανάση Αυγουρόπουλου   Δημοτικών Συμβούλων Παπάγου - Χολαργού            Στο τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο, στις 10 Νοε. 2011, οι παραπάνω  Δημοτικοί Σύμβουλοι έκαναν προ Ημερησίας Διατάξεως, την ακόλουθη Παρέμβαση – Πρόταση.       Είναι προφανές πως στο νέο περιβάλλον που διαμορφώνεται στην Ελληνική κοινωνία με τις απολύσεις, την εργασιακή εφεδρεία, την ανεργία, τη φτώχια, τη μείωση μισθών και την οικονομική κρίση γενικότερα, σημαντικά κοινωνικά στρώματα οδηγούνται σε συνθήκες εξαθλίωσης και οικονομικής δυσπραγίας, φαινόμενα πρωτοφανή για τη χώρα μας τα τελευταία 30 χρόνια.        Η Τοπική Αυτοδιοίκηση έχει το ηθικό και κοινωνικό καθήκον να λειτουργήσει ως ανάχωμα στην οικονομική εξαθλίωση,  συνέπεια της οποίας θα είναι να τρωθεί και  ο κοινωνικός ιστός. Ο δήμος μας, όπως και όλοι οι δήμοι που είναι  οι πιο κοντινοί στον πολίτη φορείς, οφείλουν  να αναλάβουν πρωτοβουλίες και κοινωνικά προγράμματα που θα συντηρούν και θα δυναμώνουν την κοινωνική συνοχή.        Ο θεσμός του κοινωνικού παντοπωλείου άρχισε να λειτουργεί στη Γαλλία κατά την δεκαετία του 1990 ως ένα μέσο προστασίας εκείνων των πολιτών που αδυνατούν να εξασφαλίσουν τα στοιχειώδη είδη διατροφής.        Στην Ελλάδα ο θεσμός ξεκίνησε πριν από μερικά χρόνια στην Αθήνα, με την συμβολή του ιδιωτικού τομέα, αλλά γρήγορα εξαπλώθηκε σε πολλές πόλεις της Ελλάδας. Αυτή την στιγμή λειτουργούν κοινωνικά παντοπωλεία σε δεκαέξι δήμους, μεταξύ των οποίων είναι:        •   ΔήμοςΑθήνας        •   ΔήμοςΠειραιά        •   ΔήμοςΘεσσαλονίκης         •   ΔήμοςΡεθύμνου        •   ΔήμοςΤυρνάβου        •   ΔήμοςΚαβάλας        •   ΔήμοςΚαλαμάτας        ●   ΔήμοςΧανίων        •   ΔήμοςΣταυρούποληςΞάνθης        •   ΔήμοςΛάρισας        •   ΔήμοςΑμαρουσίου        Σκοπός του κοινωνικού παντοπωλείου είναι να προσφέρει σε πολύ φτωχές οικογένειες ένα ελάχιστο καλάθι τροφίμων κάθε μήνα. Το καλάθι θα έχει είδη  βασικής διατροφής και αυξημένης θρεπτικής αξίας. Η επιλογή των πολιτών που θα έχουν πρόσβαση στο κοινωνικό παντοπωλείο θα γίνεται με αντικειμενικά κριτήρια, που θα καθοριστούν εξ αρχής και θα ελέγχονται από την αρμόδια υπηρεσία του Δήμου.       Κάθε δημότης για να έχει πρόσβαση στο κοινωνικό παντοπωλείο θα πρέπει να είναι κάτοχος ειδικής κάρτας, κάρτα που για να εκδοθεί απαιτείται να:       ● Είναι δημότης Παπάγου-Χολαργού.       ● Έχει μικρό ετήσιο εισόδημα π.χ. κάτω των 5000Ε.       ● Υποβάλει το έντυπο Ε9.       ● Υποβάλει το τελευταίο εκκαθαριστικό σημείωμα.       ● Υποβάλει πιστοποιητικό Οικογενειακής καταστάσεως.       Πριν από λίγους μήνες ο Κώστας-Πολυχρόνης Τίγκας επισκέφθηκε δύο φορές το κοινωνικό παντοπωλείο Λάρισας.  Οι υπάλληλοι του, εκτός της γενικής ενημέρωσης, προσφέρθηκαν να βοηθήσουν στην περίπτωση που αποφασίσουμε να κάνουμε κι εδώ κάτι ανάλογο.       Από γενικότερη έρευνα που κάναμε στα κοινωνικά παντοπωλεία της χώρας υπάρχουν τρία μοντέλα λειτουργίας. Το επικρατέστερο είναι το   μεικτό  σύστημα, όπου ένα μικρό αριθμό προϊόντων, κυρίως τρόφιμα καλύπτει ο δήμος με δική του δαπάνη και ένα άλλο κομμάτι από προσφορές καταστημάτων και ιδιωτών. Και εδώ μπορεί να είναι σημαντική η συμβολή εθελοντικών ομάδων, ενώ η δαπάνη προσωπικού βαρύνει το δήμο.       Γνωρίζοντας τις δυσκολίες  που περνά αυτή την περίοδο η Τοπική Αυτοδιοίκηση, λόγω της μετάβασης στον Καλλικράτη και της μεγάλης οικονομικής στενότητας,  αντιλαμβανόμαστε ότι κάθε πρόταση που επιβαρύνει με νέα έξοδα το Δήμο θέλει μελέτη και ιδιαίτερη τεκμηρίωση.  Από την άλλη η οξεία οικονομική κρίση, η οποία προβλέπεται να έχει μεγάλη διάρκεια,  μας αναγκάζει  να ιεραρχήσουμε ξανά τις προτεραιότητές μας, ρίχνοντας μεγαλύτερο  βάρος στον κοινωνικό ρόλο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.       Θεωρούμε λοιπόν πως το «Κοινωνικό Παντοπωλείο» πρέπει να είναι μέσα στις πρωτοβουλίες  για τον νέο δήμο Παπάγου-Χολαργού. Εκτιμούμε πως μια τέτοια κίνηση μπορεί να ενεργοποιήσει κοινωνικές δυνάμεις της περιοχής, να πολλαπλασιάσει τις προσφορές τροφίμων αλλά και λοιπών ειδών από καταστήματα και ιδιώτες, ενισχύοντας έτσι την κοινωνική αλληλεγγύη και συνοχή.      Προτείνουμε να συσταθεί ένα «Κοινωνικό Παντοπωλείο» με πρωτοβουλία του Δήμου μας. Είμαστε βέβαιοι ότι θα εξυπηρετήσει αρκετούς δημότες μας και θεωρούμε ότι σαν καταλληλότερη περιοχή  είναι ο Άνω Χολαργός.     Το πρόβλημα είναι σοβαρό και η αντιμετώπισή του θέλει ισχυρή βούληση που πιστεύω ότι θα την επιδείξετε.  Παρακαλούμε για τις ενέργειές σας και την ενημέρωσή μας εντός μηνός όπως προβλέπεται από τον κανονισμό.  
Ο Δήμος άλλαξε τις σακούλες στους κάδους και άφησε τις γεμάτες με σκουπίδια σακούλες στο πεζοδρόμιο.
Εδώ και μήνες, ένα από τα πλέον περίοπτα και ομορφότερα σημεία του Παπάγου, ο γήλοφος και τα πέριξ του Ι.Ν «Αγία Σκέπη» έχει μετατραπεί σε κάτι ανάμεσα σε πεδίο μάχης και βαρύ εργοτάξιο. Το άκρον άωτον του παραλογισμού και τελευταία πράξη του πολύμηνου δράματος είναι φυσικά ο αποκλεισμός του τμήματος της Λ. Κύπρου μπροστά από την είσοδο του Γυμνασίου – Λυκείου όπου ένα έμπειρο μάτι αντιλαμβάνεται ότι επελέγη μια ακριβή μέθοδος επεμβάσεως (κλασική εκθεμελίωση των πάντων κατά τα τοπικά ειωθότα) ενώ ίσως εκείνο που θα αρκούσε θα ήταν ένα «φανάρι» τροχαίας στο συγκεκριμένο σημείο, για να ελέγχεται η ροή των αυτοκινήτων, χωρίς ανασκαφές, ακριβές αναπλάσεις και ταλαιπωρίες. Δυστυχώς, και ενώ τα «έργα» έχουν αρχίσει από το καλοκαίρι, φαίνεται  πως υπήρξε αστοχία στο χρόνο υλοποίησης και έτσι φτάσαμε Νοέμβριο μήνα, τα σχολεία έχουν αρχίσει κοντά δυο μήνες πριν και ακόμα το έργο δεν έχει παραδοθεί, με τη συνεπακόλουθη ταλαιπωρία μαθητών και καθηγητών, εποχούμενων, επισκεπτών, κλπ εφόσον το νευραλγικότατο αυτό κομμάτι της Λ. Κύπρου, εισόδου του προαστίου έχει κλείσει επί μήνες  και όλων όσοι υφίστανται την επιβάρυνση από τις αλλαγές της κυκλοφορίας κοκ. Η  σουρεαλιστική  εικόνα, η οποία ήταν απλά κακή πριν το Πάσχα (!),  επιδεινώνεται από τότε διαρκώς και έχει εξελιχθεί σε αισθητική  και λειτουργική ενόχληση λόγω του ότι το συγκεκριμένο σημείο αποτελεί κυκλοφοριακό και πολυλειτουργικό κόμβο, συνδεόμενο με τη Λ. Μεσογείων οπότε και αναμενόμενο, υπάρχει και πυκνότατη κυκλοφοριακή ροή.  Έτσι, κάθε τυχαίος αυτόπτης παρατηρητής, είτε ανυποψίαστος επισκέπτης είτε κάτοικος, ασχέτως του αν έχει εντρυφήσει στις μεταμοντέρνας εκδοχής χρόνιες κονστρουκτιβιστικές εμμονές των δημοτικών μας αρχόντων απλά απορεί για το νόημα των συγκεκριμένων επεμβάσεων, ιδίως τώρα, λες και σε αυτή ντε, την άκρως δυσμενή στιγμή που δεν γνωρίζουμε τι μας ξημερώνει σε προσωπικό επίπεδο αλλά και γενικότερα, το μόνο μέλημα της διευρυμένης «Καλλικρατικής» αρχής επιβάλλεται να είναι η εκ βάθρων εκθεμελίωση του γραφικού λοφίσκου του ιερού ναού της Αγίας Σκέπης με συνεχείς εργολαβικές «εφόδους» στο συγκεκριμένο σημείο, τη μια μετά την άλλη ωσάν να πρόκειται περί στρατιωτικών επιχειρήσεων και όχι έργων καλλωπισμού.  Εξ ου και οι αντιδράσεις των περιοίκων, δίκαιες ή μη, σχετικά με την «ανάπλαση» του περιβόλου της Αγίας Σκέπης όπου αν οι σκοποί ήταν αγαθοί, εφόσον ο χώρος είχε ήδη  αναπλαστεί, -και επιτυχημένα- πριν σχετικά λίγα χρόνια και οι δημότες ήταν ευτυχισμένοι, θα αρκούσε  μια απλή επισκευή, ένα «φρεσκάρισμα» των ρείθρων του πεζοδρομίου και του οδοστρώματος  και όχι η συνήθης αποξήλωση των πάντων.  Τίθεται λοιπόν η αυτονόητη ερώτηση:  «Μα τελικά ποιες είναι οι προτεραιότητες σε μια τόσο δύσκολη περίοδο που και το κάθε ευρώ μετράει; » Απάντηση: Κοινωνική αλληλεγγύη, βοήθεια στους ηλικιωμένους, προστασία ανέργων, αυτές είναι μερικές άμεσες προτεραιότητες την εποχή του μνημονίου και όχι τα «τσιμεντώματα». Ακόμα και στο «υψηλό» προάστιο μας. Δόξα τω Θεώ το προάστιο έχει καλά διαμορφωμένους χώρους και δε χρειάζεται τόσο πολυέξοδες αναπλάσεις. Ακόμα και εάν όλα είναι σωστά κοστολογημένα, και πάλι γνώμη μας, οι εκ βάθρων εκθεμελιώσεις και «επιθετικές» αναπλάσεις στη συγκεκριμένη χρονική στιγμή φαίνεται σαν σπατάλη χρημάτων.  Οπότε τελικά ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΧΕΔΙΟ; Ή όπως λέει και ο ποιητής «στα σκοτεινά πηγαίνουμε, στα σκοτεινά προχωρούμε;». Γρηγόρης Μαλούκος
Κύριοι,  Έχουμε πρόβλημα στην Μακεδονίας από Αργυροκάστρου, να περπατήσουμε στο πεζοδρόμιο και να πάμε στις 2 οδοντιάτρους που υπάρχουν , λόγω των ελαιόδεντρων, σκουπιδοτενεκέδων κτλ, που υπάρχουν στο μοναδικό αριστερό πεζοδρόμιο. Χρειαζόμαστε ελεύθερο πεζοδρόμιο, και σε ύψος 2.5 μ., να περνάμε, και να μην χάσουμε τη ζωή μας στην άσφαλτο. Επίσης, στη Κύπρου, στο Λύκειο, χρειαζόμαστε ένα καλό ευδιάκριτο πεζοδρόμιο, να περπατάμε προς το μετρό και αντίθετα, λόγω των έργων, και επερχομένου του Χειμώνα και των Βροχών. Ευχαριστούμε              ΔΓ
Για το ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΗΜΟΥ ΠΑΠΑΓΟΥ-ΧΟΛΑΡΓΟΥ   Α. Γενική τοποθέτηση για τα επιχειρησιακά προγράμματα των Δήμων, στο πλαίσιο του «Καλλικράτη»  Το έτος 2006 με τα άρθρα 203-207 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (Ν. 3463/2006), θεσπίστηκε η υποχρέωση κατάρτισης Επιχειρησιακών Προγραμμάτων από τους πρωτοβάθμιους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) και με τον Ν. 3852/2010 («ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ») άρθρο 266 ορίζεται ότι για τον μεσοπρόθεσμο προγραμματισμό των δήμων εκπονείται το Πενταετές Τεχνικό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα (Τ.Ε.Π.) το οποίο εξειδικεύεται κατ’ έτος σε Ετήσιο Πρόγραμμα Δράσης (Ε.Π.Δ.) και ετήσιο Προϋπολογισμό. Κατά τον νομοθέτη η θεσμική υποχρέωση σύνταξης Επιχειρησιακών Προγραμμάτων αποσκοπεί στην εισαγωγή μόνιμων εσωτερικών διαδικασιών και συστημάτων προγραμματισμού στους ΟΤΑ, όπως επίσης αποσκοπεί στη βελτίωση της αποδοτικότητας των Δήμων και της τοπικής ανάπτυξης, στην  αξιοποίηση των πόρων τους, στη βελτίωση του τρόπου διοίκησης, στον καθορισμό προτεραιοτήτων ανάπτυξης, στον περιορισμό της αποσπασματικής αντιμετώπισης των προβλημάτων κ.λ.π. Όμως η «ανάπτυξη» και η «αποδοτικότητα» αποτελούν  έννοιες, που το περιεχόμενό τους καθορίζεται εκ των προτέρων στα πλαίσια ενός επιθυμητού αναπτυξιακού μοντέλου. Με την έννοια αυτή τα Επιχειρησιακά Προγράμματα, που εκπονούνται σήμερα στο πλαίσιο του «Καλλικράτη»,  αποτελούν στοιχείο των πολιτικών, που μέσω της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εξειδικεύονται και ενσωματώνονται στα κυβερνητικά προγράμματα.  Ο «Καλλικράτης» δεν ήρθε για να εφαρμόσει τη δημοκρατική αντίληψη της Αποκέντρωσης με Αυτοδιοίκηση και κυρίως με τη συμμετοχή των πολιτών στο σχεδιασμό, τη χάραξη και την υλοποίηση των πολιτικών. Αντίθετα, ήταν το πρώτο σκαλί για την υλοποίηση του Μνημονίου, ενταγμένος στη μνημονιακή πολιτική με στόχο τη μείωση πόρων, τη συρρίκνωση των όποιων συμμετοχικών θεσμών, την απομάκρυνση των πολιτών από τα δρώμενα, τον ευνουχισμό της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και τη μετατροπή της σε μακρύ χέρι της κεντρικής εξουσίας.  Η χρηματοδότηση των φορέων της Αυτοδιοίκησης συνεχώς μειώνεται. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι στον προϋπολογισμό του 2010 είχαν εγγραφεί 3 δις € για λειτουργικές δαπάνες και υλοποιήθηκε κατά τα 2/3. Στον προϋπολογισμό του 2011 έχουν εγγραφεί 5,5 δις € περίπου (εκ των οποίων 4,5 για τους δήμους και 1 για τις περιφέρειες). Από τα 4,5 δις για τους δήμους περίπου 1,5 είναι το κόστος των μεταφερόμενων αρμοδιοτήτων και της μισθοδοσίας των υπαλλήλων που μετατάχθηκαν στους δήμους. Περίπου το 60% των αρμοδιοτήτων από τις νομαρχίες περνάνε στους δήμους, το 40% στις περιφέρειες και κάποιες στην Κεντρική εξουσία. Η μη ταυτόχρονη μεταφορά των αντίστοιχων πόρων και του ανάλογου προσωπικού, δημιουργούν τεράστια προβλήματα. Στους Δήμους επικρατεί ο υπερσυγκεντρωτισμός του Δημάρχου. Οι θεσμοί όπως τα Συμβούλια Δημοτικών Κοινοτήτων, η Δημοτική Επιτροπή Διαβούλευσης και ο Συνήγορος του δημότη και της επιχείρησης, είναι χωρίς ουσιαστικές αρμοδιότητες και πόρους, αλλά και ο τρόπος συγκρότησής τους, τους έχουν σχεδόν ακυρώσει.  Μέσα σ΄αυτά τα πλαίσια μια πιο προσεκτική μελέτη του νέου θεσμού οδηγεί στο συμπέρασμα ότι κύριος στόχος είναι η αναδιοργάνωση του διοικητικού μηχανισμού των Δήμων, ώστε αυτοί να βελτιώσουν τη διαχειριστική τους ικανότητα, γι’ αυτό και δανείζεται σχεδόν αποκλειστικά τους όρους του Marketing και της Διοίκησης Επιχειρήσεων όπως η «SWOT ANALYSIS» και το «BALANCE SCORECARD».  Ένας «οργανωμένος» Δήμος (κατά την άποψη της νεοφιλελεύθερης πολιτικής), απορροφά πιο αποτελεσματικά πολιτικές, ευθυγραμμίζεται γρήγορα και αναπαράγει το υπόδειγμα της οικονομίας της αγοράς. Έτσι τελικά, το επιχειρησιακό πρόγραμμα μετατρέπεται σε «εσωτερική» διαδικασία των διοικητικών μηχανισμών, (βλέπε  «εφαρμογή συστημάτων αποδοτικότητας των υπαλλήλων», «καθιέρωση συστήματος διοίκησης με στόχους, μέτρηση της αποδοτικότητας και άλλες διατάξεις» κλπ.), που δεν αφορά τόσο στην τοπική κοινωνία και τους δημότες, παρά μόνον ως πελάτες, και ως «αντικείμενο» χειραγώγησης. Τέλος αυτά που χαρακτηρίζονται σαν διεθνείς τάσεις στο χώρο της αυτοδιοίκησης (ΣΔΙΤ, συγχωνεύσεις κ.λ.π.), δεν πρόκειται για τάσεις αλλά για σχεδιασμούς συμφερόντων στο πλαίσιο του νεοφιλελεύθερου μοντέλου ανάπτυξης των οικονομιών.  Β. Το επιχειρησιακό σχέδιο του Δήμου Παπάγου – Χολαργού  Βασική επισήμανση Το επιχειρησιακό σχέδιο που παρουσίασε η δημοτική αρχή, έχει ελάχιστη σχέση με τις ανάγκες και τις προτεραιότητές των πολιτών. Και αυτό γιατί κανένα ερωτηματολόγιο δεν διανεμήθηκε και οι πολίτες δεν έχουν ερωτηθεί για οτιδήποτε.  Στην πραγματικότητα αυτά τα προγράμματα δεν απευθύνονται καν στους πολίτες, αλλά στις ίδιες τις δομές διοίκησης. Άλλωστε η Υπουργική Απόφαση 18183/2007 (ΦΕΚ Β’ 534/2007) και η Υ.Α. 5694/2011 καθορίζουν τη διαδικασία  που ακολουθείται για την εκπόνηση του επιχειρησιακού προγράμματος. Σύμφωνα με αυτές, κατά την εκπόνησή του, συμμετέχουν και συνεργάζονται όλες οι υπηρεσίες του Δήμου (και μόνον αυτές) σε όλες τις φάσεις του (στρατηγικό σχεδιασμό, επιχειρησιακό και οικονομικό προγραμματισμό).  Απόδειξη γι’ αυτό είναι ότι δεν γίνεται να αξιολογείς αυθαίρετα υπηρεσίες, χρησιμοποιώντας απλώς την έκθεση των πεπραγμένων τους, χωρίς την άποψη των δημοτών, αυτών δηλαδή που κάνουν χρήση των υπηρεσιών!  Αξιοπιστία της μελέτης Το κείμενο που παρουσιάστηκε δεν αντέχει σε σοβαρή κριτική και ούτε καν τον όρο «μελέτη». Αναφέρουμε ενδεικτικά τα παρακάτω, που κατά την άποψή μας τεκμηριώνουν την αναξιοπιστία του: Δεν μπορείς να εκπονείς σοβαρό επιχειρησιακό σχέδιο με στατιστικά στοιχεία της προηγούμενης δεκαετίας, χωρίς την αντίστοιχη προβολή τους στο μέλλον (σήμερα δηλαδή 10 χρόνια μετά την απογραφή  του 2001 !!!). Οι δημογραφικές, πολιτικές, κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες έχουν αλλάξει τρομακτικά, με επιπτώσεις όχι μόνο στη χώρα γενικά,  αλλά και στο Δήμο μας.  Άρα, τα συμπεράσματα με βάση αυτά τα στατιστικά στοιχεία είναι τουλάχιστον ανεπίκαιρα. Γίνεται απλή αναφορά (επιπέδου καταγραφέα) της κοινωνικής υποδομής,  π.χ. υπάρχουν πέντε σελίδες  με τα ονόματα των Συλλόγων (!!!), αθλητικών χώρων κ.λ.π., χωρίς να γίνεται ποσοτική αξιολόγηση (πόσοι κάτοικοι συμμετέχουν), αλλά και ποιοτική, δηλ. τι είδους έργο προσφέρουν. Δεν χρησιμοποιεί το βασικό εργαλείο των επιχειρησιακών προγραμμάτων, τους δείκτες. Οι δείκτες παρέχουν ποιοτικές και ποσοτικές πληροφορίες για συγκεκριμένα θέματα και προβλήματα και αποτελούν σημαντικό εργαλείο για : την ακριβή αποτίμηση της κατάστασης και την παρακολούθηση των εξελίξεων, την επιλογή συγκεκριμένων πολιτικών και δράσεων που να απαντούν στα προβλήματα και την ορθολογική κατανομή των διαθέσιμων πόρων, την συστηματική παρακολούθηση της πορείας εφαρμογής και της αποδοτικότητας των μέτρων πολιτικής και των συγκεκριμένων δράσεων που τα υλοποιούν, τη συστηματική ενημέρωση των πολιτών για την πορεία εφαρμογής και τις επιδόσεις των τοπικών προγραμμάτων. Για να γίνουν κατανοητοί οι δείκτες ας πάρουμε για παράδειγμα την εκπαίδευση. Στο κείμενο που παρουσιάστηκε αναγράφεται μόνο το  ποσοτικό στοιχείο των κτιρίων, πόσα είναι  τα νηπιαγωγεία, τα δημοτικά, τα γυμνάσια, τα λύκεια. Τι συμπέρασμα θα μπορούσαμε να βγάλουμε;; Φθάνουν οι αίθουσες;;, οι εκπαιδευτικοί;; Ο δείκτης για την υποδομή της εκπαίδευσης, που  αναδεικνύει την υφιστάμενη κατάσταση και μας επιτρέπει να προγραμματίσουμε ανάλογα, είναι η συμπλήρωση του παρακάτω πίνακα:       Αίθουσες Εκπαιδευτικοί Μαθητές ανά εκπαιδευτικό Μαθητές ανά αίθουσα Νηπιαγωγείο (1ο, 2ο κλπ)         Δημοτικό (1ο, 2ο κλπ)         Γυμνάσιο (1ο, 2ο κλπ)         Λύκειο (1ο, 2ο κλπ)           Αποφεύγει επιμελώς το στοιχείο της ανεργίας. Τα στοιχεία –προ δεκαετίας – για τη σχέση απασχολούμενων και ανέργων, δεν καλύπτει το σοβαρό αυτό ζήτημα. Στην οικιστική ανάπτυξη, αναφέρει ξερά ότι υπάρχει Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο, χωρίς να γίνεται καμία αναφορά των κατευθύνσεων του και της εφαρμογής του. Στο φυσικό περιβάλλον και το πράσινο, καμία αναφορά για την έκτασή του, την αναλογία πράσινου / κάτοικο κ.λ.π. Στο ευαίσθητο θέμα των ναρκωτικών, θεωρείται δείκτης βελτίωσης της αντιμετώπισης των ναρκωτικών ο αριθμός των ενημερωτικών εκδηλώσεων (!!!) Μερικές άλλες επισημάνσεις στους «άξονες – μέτρα – επιχειρησιακοί   στόχοι» - Ενισχύει τα ΣΔΙΤ (χώροι στάθμευσης, αθλητικές εγκαταστάσεις) - Σαν άξονας γενικά προτείνεται  η «Βελτίωση» (διαχείρισης απορριμμάτων, κοινόχρηστων χώρων, κλπ) και όχι η αλλαγή (πάντα βέβαια θεωρητικά χωρίς μετρήσιμους δείκτες) Π.χ. για τους κοινόχρηστους χώρους δεν προβλέπεται απόκτηση νέων, αλλά βελτίωση των υπαρχόντων, για την κυκλοφορία δεν προβλέπονται πεζοδρομήσεις, ποδηλατόδρομοι, κ.α. αλλά βελτίωση  και έργα σαν αυτό της οδού Φανερωμένης, κ.λ.π, κ.λ.π., κ.λ.π.  Είναι φανερό ότι δεν χρειάζεται να επεκταθούμε άλλο στην αξιοπιστία της μελέτης, που είναι κατά τα άλλα μια αντιγραφή άλλων ιδίου επιπέδου Επιχειρησιακών σχεδίων, που δεν πληρούν ούτε τους προβλεπόμενους όρους που απορρέουν από τα ευρωπαϊκά και ελληνικά διατάγματα, αποφάσεις και κατευθύνσεις. Φυσικά καταλαβαίνουμε ότι ισχύει αυτό που γράφεται στην 13η  διαφάνεια του κειμένου που παρουσιάστηκε, ότι δηλαδή « το Επιχειρησιακό αποτυπώνει τις δεσμεύσεις, που είχε διατυπώσει προς τους δημότες, η Δημοτική αρχή στο προεκλογικό της πρόγραμμα». Και μεις που νομίζαμε ότι διαβάσαμε στην απόφαση 18183 (ΦΕΚ Β’ 534/13.4.2007) ότι το Επιχειρησιακό αποτελεί  «προσδιορισμό των αναπτυξιακών προτεραιοτήτων, σύμφωνα με τις οποίες θα διαρθρωθεί το επιχειρησιακό πρόγραμμα, λαμβάνοντας υπόψη τις εθνικές και περιφερειακές αναπτυξιακές προτεραιότητες» και όχι τη βούληση του Δημάρχου....  Γ. Η δική μας θέση για τα  Επιχειρησιακά Προγράμματα  Η αντιμετώπιση των διαχρονικών προβλημάτων της Αυτοδιοίκησης, (αδιαφανής διαχείριση, έλλειψη προγραμματισμού, υποχρηματοδότηση, πελατειακές σχέσεις κ.λ.π.), είναι το ζητούμενο. Εξάλλου, οι αιτίες που οδήγησαν στα σημερινά αδιέξοδα, παραμένουν παρούσες σε όλο το πλέγμα της εξουσίας. Η πραγματική αντιμετώπιση των προβλημάτων δεν θα εξαρτηθεί από τη σύνταξη τέτοιων προγραμμάτων, αλλά από μια ανεξάρτητη, συμμετοχική και δημοκρατική αυτοδιοίκηση. Για μας, προγράμματα όπως το  Επιχειρησιακό, αποτελούν μέσα ενεργοποίησης των πολιτών σε όλα τα επίπεδα σχεδιασμού και καταγράφουν τις πραγματικές ανάγκες και επιθυμίες των κατοίκων και δεν είναι καθ΄υπαγόρευση των στόχων των Δημάρχων.  Έχουμε ανάγκη από ένα διαφορετικό Δήμο, όχι από ένα επιχειρησιακό-επιχειρηματικό πρόγραμμα και ένα Δήμο Ανώνυμη Εταιρεία. Το κύριο ζητούμενο μιας άλλης πολιτικής, δεν είναι τόσο οι «καλύτερες» προτάσεις, που και υπάρχουν ή και μπορούν ν' αναζητηθούν. Πιο σημαντική είναι η διαδικασία που θα τις φέρει στο προσκήνιο, δηλαδή, ο τρόπος που λειτουργεί η αυτοδιοίκηση. Παλεύουμε για  έναν Δήμο που θα θέσει σε κίνηση και  θα φέρει στο προσκήνιο τις δημιουργικές δυνάμεις της πόλης (κυρίως των νέων ανθρώπων), σε μια συλλογική προσπάθεια. θα αντιτίθεται στην κυρίαρχη πολιτική και δεν θα την αναπαράγει, θα αρνείται την εμπορευματοποίηση των πάντων και θα διασφαλίζει το φυσικό περιβάλλον, θα δίνει τη δυνατότητα στους πολίτες και τους φορείς τους να έχουν ουσιαστικό λόγο και έλεγχο στο σχεδιασμό, την εκτέλεση και τις δαπάνες των έργων.  Σ’ αυτήν την ανάγκη η σημερινή δημοτική αρχή, ούτε θέλει, ούτε και μπορεί να ανταποκριθεί. Για το Δίκτυο Πολιτών Χολαργού-Παπάγου  Περικλής Ζήκας Μαρία Παντελιά
Σελίδα 401 από 406

Σχόλια αναγνωστών

Εφημερίδα

download print

Καιρός

EMAIL Επικοινωνίας

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.